👩🏻🏫Audzināšana
Galvenās audzināšanas prioritātes un uzdevumi 2020. - 2023.
|
2020./2021.mācību gads |
2021./2022. mācību gads |
2022./2023. mācību gads |
Gada prioritāte |
Veicināt aktīvas un brīvas personības audzināšanu un attīstību, kas var patstāvīgi un radoši darboties, ņemot vērā individuālās vērtības un paša intereses. |
Nodrošināt iespēju katram izglītojamam kļūt par krietnu cilvēku un atbildīgu personību sabiedrībā, balstoties uz tikumu ētiku |
Attīstīt emocionāli inteliģentu cilvēku īpašības katrā izglītojamā, īpaši akcentējot empātijas attīstīšanu dažādos līmeņos. |
Uzdevumi |
|
|
|
Kultūrizglītības programma “Latvijas skolas soma” kopš 2018. gada rudens nodrošina skolēniem valsts apmaksātu iespēju regulāri iepazīt Latvijas kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes tā attīstot kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, mazinot sociālo nevienlīdzību un spēcinot lepnumu par savu valsti un tās cilvēkiem.
Programmas ietvaros skolēni iepazīst kultūras norises mūzikā, teātrī, dejā, cirkā, vizuālajā mākslā, kino, arhitektūrā, dizainā, materiālajā un nemateriālajā kultūras mantojumā, literatūrā un grāmatniecībā, kas sniedz māksliniecisku baudījumu, raisa pārdomas par personīgi nozīmīgiem un sabiedriski aktuāliem jautājumiem, izklaidē un vienlaikus palīdz paplašināt redzesloku un apgūt mācību saturu. Veidota kā holistiska, starpdisciplināra programma, tā apvieno resursus un veicina sinerģiju kultūras un izglītības jomu darbībā.
Programma nostiprina sabiedrības izpratni par kultūras īpašo lomu personības attīstībā un 21. gadsimta zināšanu ekonomikā. Tā sniedz nozīmīgu ieguvumu kultūras nozarei, sekmējot jaunu kultūras produktu veidošanu bērnu un jauniešu auditorijai, paaugstinot radošo profesionāļu nodarbinātību, kā arī veidojot nākotnes auditoriju.
🔗 Programmas apraksts Latvijas Nacionāla Kultūras fonda mājas lapā.