You are currently viewing Dalība mācību kursā “Visi bērni ir īpaši”, Seviljā, Spānijā

Dalība mācību kursā “Visi bērni ir īpaši”, Seviljā, Spānijā

“Visi bērni ir īpaši" (All children are special)” Seviljā, Spānijā

2021.gadā no 25.oktobra līdz 29.oktobrim Liepājas Liedaga vidusskolas speciālisti: sociālais pedagogs Anna Ušeņina un logopēde Inga Dukule piedalījās mācību kursā “Visi bērni ir īpaši”  (All children are special)” Seviljā, Spānijā. Kursu organizēja organizācija Euromind Projects SL (iDevelop Teacher Training Department).

Kurss bija vērsts uz jautājumu kā pozitīvā un efektīvā veidā apmierināt skolēna mācību vajadzības, kas veicinās viņu mācīšanos.

 

A. Ušenina skaidroja savu motivāciju dalībai kursā:

“Sociālā pedagoga ikdienas darbs ir saistīts ar tiltu būvēšanu starp skolēniem un skolotājiem, skolu un ģimenēm utt. Bērns ar speciālām vajadzībām bieži ir neērts bērns gan skolotājiem, gan klasesbiedriem un viņu vecākiem. Lai atrastu praktiskus rīkus šo situāciju stabilizēšanai, un, iespējams, likvidēšanai, pieteicos apmācībai. Izmantojot iespēju piedalīties Erasmus+ projektā, cerēju saņemt papildus motivāciju, kas sekmēs izturību un pieredzes iegūšanu.”

I.Dukule komentēja:

“Mācību kursu laikā pasniedzēji vairākkārt atkārtoja par to, ka stundai nepieciešams noskaņoties. Īpaši bērniem, kad viņi atgriežas pēc starpbrīža un ir emocionāli un aktīvi. Tāpēc bieži kursa laikā pirms nodarbībām mums notika meditācija, kā mērķis bija atgādināt, ka mēs atrodamies šeit un tagad.”

Abas dalībnieces pozitīvi novērtēja, ka  brauciena laikā bija interesanta un lietderīga iespēja apmeklēt vienu no Spānijas skolām. Skola aktīvi darbojas Erasmus+ programmā. Skolā notiek  mācības skolēniem no dažādām Eiropas valstīm.

I. Dukule:

“Apmācības procesu laikā bija apgūtas arī tādas tēmas, kā “Skolēnu, skolotāju un vecāku attieksme pret bērnu ar speciālām izglītības vajadzībām, viņu iekļaušana parastajā skolā”. Bija iespēja apzināt integrācijas priekšrocības un trūkumus. Latvijā bērniem ar speciālajām mācīšanās vajadzībām tiek piedāvāti atbalsta pasākumi, piemēram, ilgāks laiks darbu izpildei, darbu rakstīšana atsevišķā telpā utt. Kursu laikā mēs runājām par tiem pašiem atbalsta mehānismiem. Vairākas metodes man jau bija zināmas, citas bija jaunas. Īpaši iedvesmoja video – “Four little courners”. Šī filma ir ļoti aktuāla gan bērniem, gan skolotājiem. Četri mazie stūrīši varētu tikt izmantoti kā veids, lai rosinātu skolēnus domāt par dažiem svarīgiem aspektiem mūsu dzīvē, un par to, ka katrs no mums atšķiras – mēs visi esam dažādi, kāds būs vienmēr tāds, kuram nepieciešams papildus atbalsts. Skatoties filmu, skolotājs var palīdzēt bērniem saprast, ka ir jādraudzējas gan ar “apļiem”, gan ar “kvadrātu”. Šīs video izmantošana varētu būt kā resurss darbam ar skolotājiem, vecākiem un bērniem.”

A. Ušenina atzina, ka:

“Apmācības procesa laikā bija iespēja izmēģināt dažādas aktivitātes, kuras spētu parādīt bērnu vai skolotāju grupai, ka mēs esam viens veselums, neskatoties uz to, ka mēs esam dažādi, ir arī daudz kas mums vienāds. Sapratu, ka, iespējams, šo kursu vajadzēja apgūt tiem skolotājiem, kuri nepieņem to, ka bērni varētu būt dažādi. Īpaši domājot par to, ka zināmi visiem traucējumi var izpausties dažādi, jo katrs bērns ir individuāls.”


Pēc apmācībām abas dalībnieces izvērtēja iespēju piedalīties pasākumā eTwining live platformā. Izvēlējās pasākumu, kas ir atbilstošs interesēm un iegūtajām atziņām, tas bija “Satiksimies bērna sirdī” (“Let’s meet in the heart of a child”). Kopā ar citiem dalībniekiem patstāvīgi iepazinās ar grāmatu “Bērna sirds” (Edmondo De Amicis), dalījās ar pārdomām, ko katram nozīmē frāze “Bērns sirds”.  Atzina, ka interesanti bija iepazīties ar citu cilvēku domām un pieredzi. Pasākumu laikā bija iespēja arī Padlet lietotnē dalīties ar viedokļiem par to. Šāda veida aktivitāte motivēja sadarboties un aizdomāties, ka ir cilvēki, kas grib mainīt savu un citu viedokli par bērniem un īpaši bērniem ar speciālajām vajadzībām. Dalībnieki dalījās ar notikumiem, pārdomām un iecienītākajām daļām.  Piedaloties aktivitātē, ieguva pozitīvu pieredzi un iedvesmu.

Aktivitāte organizēta Erasmus+ projektā  “Skola – pasniedzējiem un pasniedzēji – skolai” ietvaros.

Par projektu:

  • Erasmus+ projekta nosaukums: Skola – pasniedzējiem un pasniedzēji – skolai
  • Erasmus+ projekta akronīms: TeachSCHOOL
  • Erasmus+ projekta nosaukums angļu valodā: School for teachers and teachers for school
  • Erasmus+ projekta nr.: 2020-1-LV01-KA101-077280
  • Projekta ilgums: 01.09.2020. – 30.06.2023.
  • Maksimāli atvēlētais projekta finansējums ir 54866,00EUR.

    Projekta ietvaros paredzēts organizēt apmācības 26 dalībniekiem (mobilitātes) uz 11 strukturētiem kursiem, kuri tiks organizēti Spānijā, Itālijā, Horvātijā un Grieķijā.