Par vienu no ieguvumiem kopumā var uzskatīt Skolas sadarbības partneru loka paplašināšanu un jaunu sadarbības partneru veidošanos. Skola starptautiskās sadarbības veidošanas ietvaros ir dibinājusi sadarbību gan ar kaimiņvalstīm, gan tālākām ES valstīm, piedaloties Erasmus+ programmas piedāvātajās aktivitātēs.
Skolēnu kompetenču pilnveide:
Tika organizētas divas mobilitātes 4 vidusskolēniem, lai veicinātu skolēnu ārvalstu pieredzi ar mērķi iepazīt dažādu valstu un tautu kultūru, kas dotu iespēju izprast starpkultūru ietekmi uz skolēna personību un paplašinātu attīstības iespējas dzīvē, domājot par karjeras izaugsmi. Šī vērtīgā pieredze ļāva iejusties svešā vidē ārzemju skolēnu vidū, apgūt dažādas praktiskās metodes un paņēmienus, lai uzlabotu savas mācīšanās prasmes, mācīties būt iecietīgiem vienam pret otru un pieņemt citādo, t.sk. skolēniem ar uzvedības problēmām vai skolēnus ar uzvedības problēmām.
Iesaistot skolēnus starptautiskos projektos, mobilitātēs un projektu pasākumos, piedāvājot īstermiņu skolēnu mobilitātes iespējas personības pilnveidei tika veicinātas skolēnu socializācijas prasmes, uzlabotas skolēnu lingvistiskās un pašvadītās mācīšanās kompetencesspējas, kā arī tika bagātinātās skolēnu praktiskā pieredze ilgtspējīgās starptautiskās sadarbības veicināšanā.
Laika posmā no 15.03.2024. līdz 22.03.2024. mūsu 11.klašu skolēni piedalījās projekta braucienā uz Itāliju – Florenci.
12 dienu laikā notika mācības ārvalstu vidē, kopā ar Itālijas skolēniem – Liceo Artistico di Porta Romana e Sesto Fiorentino.
Mūsu ieguvumi:
Viens no svarīgākajiem ieguvumiem programmas laikā bija draudzīgi kontakti ar itāļiem. Bija patīkami atrast daudzas kopīgas sarunu tēmas un ieraudzīt interesantas atšķirības starp mums.
Mums bija iespēja strādāt ar jaunāko moderno aprīkojumu. Liceja nodrošināja daudzfunkcionālus modernus datorus, kā arī 3D printerus, juvelierizstrādājumu un keramikas iekārtas.
Skolēni atzīmēja, kas jāpilnveido:
Viens no galvenajiem trūkumiem ir tas, ka ne vienmēr varējām atrast kopīgu valodu ar itāļiem, jo daudzi no viņiem labi nerunā angliski, dažkārt tas radīja pārpratumus, bet mēs tomēr centāmies saprast viens otru, cik vien iespējams. Dažkārt trūka rūpīgas stundu organizācijas. Skolēniem trūka pašdisciplīnas, kas apgrūtināja stundas vadīšanu, ņemot vērā valodas nezināšanu.
Kopumā šī pieredze vērtējama ļoti pozitīvi, jo tā bija vienreizēja iespēja, kura, iespējams, tiek dota vienu reizi mūžā!