You are currently viewing šŸ§˜šŸ»ā€ā™€ļøJoga un meditācija apzinātai izglÄ«tÄ«bai – pasniedzēji smēluÅ”ies iedvesmu saulainā pilsētā Alikantē

šŸ§˜šŸ»ā€ā™€ļøJoga un meditācija apzinātai izglÄ«tÄ«bai – pasniedzēji smēluÅ”ies iedvesmu saulainā pilsētā Alikantē

2024.gadā no 11.februāra lÄ«dz 17.februārim Liepājas Liedaga vidusskolas pasniedzēji Sandra TomsoneĀ  un Arta Egliņa-EglÄ«te piedalÄ«jās mācÄ«bu kursā un meistarklasē ,,Joga un meditācija apzinātai izglÄ«tÄ«baiā€ (YOGA AND MEDITATION FOR A MINDFUL EDUCATION) Alikantē, Spānijā. Kursu organizēja PMS Erasmus Plus organizācija.

Kurss tika vērsts uz dinamisku un praktisku apziņas aktivizēŔanu. Jogas un apzinātÄ«bas sesijas tika pasniegtas spēles formā, kas dod iespēju atslābināt savu Ä·ermeni, tā to iepazÄ«t un apzināti kontrolēt elpoÅ”anu. Lai palÄ«dzētu iemācÄ«ties skolēniem izveidot sevis atpazīŔanu, ieklausÄ«ties sevÄ«, nepiecieÅ”ams iemācÄ«t atklāt vispirms savas emocijas un prast tās pārvaldÄ«t.

Skolotāja Arta Egliņa-Eglīte par kursa tēmu un kursu komentē, ka:

ā€œIr pierādÄ«ts, ka joga stiprina Ä·ermeņa apziņu, vairo koncentrēŔanos un palÄ«dz pārvaldÄ«t emocijas. Ar jogas palÄ«dzÄ«bu tiek vingrināta elpoÅ”ana un cilvēks iemācās atpÅ«sties, lai tiktu galā ar stresu, konfliktsituācijām un koncentrēŔanās trÅ«kumu, kas ir mÅ«sdienu sabiedrÄ«bai raksturÄ«gākās problēmas. Bērni unĀ  pusaudži nemitÄ«gi attÄ«stās un viņu piedzÄ«votās pārmaiņas ietekmē viņu Ä·ermeni, prātu un attiecÄ«bas ar citiem. Joga un meditācija palÄ«dzēja labāk mums saprast, kas mēs esam. Kursu vadÄ«tājai izdevās apvienot dažādas komunikācijas spēles ar atpÅ«tu, koncentrēŔanos un lÄ«dzsvaru, kā arÄ« vairāk iepazÄ«t un mÄ«lēt sevi. Mobilitātes laikā tika sniegti dažādi paņēmieni, kuri palÄ«dz attÄ«stÄ«t skolēnos radoÅ”umu, kas ir viena no Skola 2030 vērtÄ«bām.ā€

Savukārt skolotāja Sandra Tomosone papildinot kolēģes teikto, izteica pateicÄ«bu Erasmus+ programmai, par iespēju piedalÄ«ties kursos, kuros laikā izdevās gan pilnveidot angļu un vācu valodas ar pasniedzējiem no Vācijas un Austrijas un viņu skolas prezentācijām.Ā 

A.Egliņa-EglÄ«te papildināja stāstu –

ā€œMobilitātes laikā iepazinos un izveidoju kontaktus ar pedagogiem no dažādām Eiropas valstÄ«m – Itālijas, Čehijas, ÄŖrijas, Spānijas, Vācijas, Austrijas.ā€

Abas dalÄ«bnieces arÄ« aktÄ«vi piedalÄ«juÅ”ies kursu organizētāja sarÅ«pētā kultÅ«ras programmā. S.Tomsone dalÄ«jās ar iespaidiem no paÅ”a brauciena –

ā€œMan bija tuvāka saskarsme ar spāņu kultÅ«ru, tradicionālo ēdienu, tradÄ«cijām. Vēl ilgi neaizmirsīŔu, kā gatavoju spāņu nacionālo ēdienu kopā arÄ« ar citiem Erasmus + dalÄ«bniekiem. Kopējā darbÄ«bā gÅ«tas pozitÄ«vas emocijas. Pirmo reizi mūžā izpildÄ«ju jogas vingrinājumus, cieŔā saskarsmē ar dabu pie jÅ«ras, izcilas speciālistes vadÄ«bā. IemācÄ«jos ļoti daudz interesantu spēļu un vingrinājumu, kurus varēŔu izmantot turpmākajā darbā gan ar audzināmo klasi, gan ar skolēniem mācÄ«bu stundu laikā.ā€