2020.gadā no 13.jūlija līdz 17.jūlijam Liepājas Liedaga vidusskolas speciālisti sociālās pedagoģe A.Ušeņina, sākumskolas skolotāja M. Čičko un mūzikas skolotāja A.Jericjana piedalījās mācību kursā “Problēmu risināšana un lēmumu pieņemšana” (“Problem solving and dicision making”), Palermo, Itālijā. Aktivitāte organizēta Erasmus+ projektā “Meistarklases skolotājiem” ietvaros.
“Pozitīvi vērtēju šo unikālo iespēju un pieredzi, kuru guvu braucienu laikā. Galvenais uzdevums ir neatlaidīgi virzīties pie mērķa sasniegšanas.”
Marina Čičko
Sākumskolas skolotāja
“Kopumā par pieredzi varu izteikt pavisam īsi: iemācījos orientēties nezināma un pārvarēt savas bailes atrodoties tālu prom no mājām.”
Anastasija Jericjana
Mūzikas skolotāja
Vārds, uzvārds: Marina Čičko
Nosūtošā skola/izglītības iestāde: Liepājas Liedaga vidusskola
Mobilitātes valsts: Itālija
Mobilitātes veids: Meistarklase skolotājiem: Problēmu risināšana un lēmumu pieņemšana (“Problem solving and decision making”)
Uzņemoša institūcija/organizācija: Shipcon
(Via Michele Amari, 11, 90139 Palermo PA, Italy)
Mobilitātes perioda ilgums/ datumi: 13.07.20.-17.07.20. (12.07.20.-18.07.20.)
No 2020.g. 13. jūlijā līdz 17. jūlijam piedalījos projekta “Erasmus+” meistarklase skolotājiem „Problēmu risināšana un lēmumu pieņemšana” (Problem solving and decision making).
Es piedalījos apmācībai jo minēta tēma ir ļoti saistīta ar manu ikdienas darbu. Sākumskolas skolotājas darbs ir aktīvs process, kurā iesaistīti gan bērni, gan vecāki, gan kolēģi. Ikdienas darbu organizēšanā rodas vairākas problēmas, vairākus no kuriem ir nepieciešams risināt uzreiz. Erasmus+ projekts sekmē pašizaugsmes, valodas prakse, izpētes, dod iespēju iepazīties ar jaunām metodēm un iespējam darbā . Izvērtējot iespēju piedalīties, secināju, ka piedalīšanās pilnveidos ne tikai manu profesionālo prasmi, bet arī motivēs mani drošāk un intensīvāk izmantot jaunas un progresīvas metodes un zināšanas un darboties starptautiskā līmenī.
Apmācības organizēja Shipcon, kas ir dinamiska un strauji augoša organizācija ar uzsvaru uz ES pētniecības finansētiem projektiem un profesionālo izglītības apmācību. Apmācību vadīja viens speciālists – Carmello Pollichino. Carmello ir viens no antimafijas kustības vadītājiem. Viņš bija atvērts un empatisks, vienmēr gatavs veidot dialogu. Saziņa ar Carmello notika ar WhatsApp starpniecību.
Manuprāt, tēmas bija vairāk saistošās ar problēmu risināšanu un piemērotas vairāk lielu vai mazu organizāciju kolektīviem, nevis skolas personāla apmācībai. Apmācību laikā tika piedāvāti gan teorētiskie uzdevumi, gan praktiskie aktivitātes. Īpašu uzmanību gribu pievērst “5 Why” metodei. Risinot sarežģītu problēmu, jums jāuzdod 5 jautājumi (kāpēc tas ir problēma), tādējādi atrodot 5 problēmas risināšanas veidus. Plānoju nākamajā mācību gadā izmantot šo metodi savā darbā. Piemēram, grupu uzdevums sadarbības un komunikācijas veicināšanai „ceļi”. Katrā komandā ir divi cilvēki: inženieris, kurš drīkst tikai zīmēt ceļus un speciālists, kurš drīkst tikai runāt. Speciālistu uzdevums ir sarunāt ar citu speciālistu iespēju svešā teritorijā uzbūvēt ceļu. Vinnēs tā komandā, kurai būs visvairāk ceļu. Galvenais uzdevums ir neatlaidīgi virzīties pie mērķa sasniegšanas.
Ir vērts atzīmēt, ka profesionālie ieguvumi no dalības projektā ir pieredze, kas iegūta, apmeklējot Liberta centru, uzzinot par viņas darbību un sociāliem projektiem. Komunikācijā ar citu valstu speciālistiem, kas nav iesaistīti pedagoģiskajā procesā (Polija, Beļģija un Bulgārija) dot iespēju paplašināt savu pieredzi. Kā pedagogs spēju atbildēt uz dažādiem viņu interesējošiem jautājumiem, kas palīdzēs viņiem ikdienas darbā, kā arī uzzināt viņu viedokli par dažādiem jautājumiem.
Apmācības notika pilsētā Palermo, apmācības centrs neorganizēja kultūras programmu, savukārt katru apmācības dienu bija iespēja pagaršot tradicionālo ēdienu pusdienas laikā. Līdz ar to mums ar dalībniekiem bija iespēja patstāvīgi iepazīties ar Sicīlijas kultūru un Itāliešu mentalitāti. Es apmeklēju kultūra-vēsturiskus objektus, dabas objektus, nogaršoju tradicionālo ēdienu, apmeklēju koncertu, kas veltīts Svētai Rosalijai.
Pozitīvi vērtēju šo unikālo iespēju un pieredzi, kuru guvu braucienu laikā. Es iepazinos ar jauniem cilvēkiem, labāk izaicināju sevi, apliecināju arī to, ka esmu komunikatīva, labi protu sadarboties, atvērta un zinoša.
Piedalīšanās Erasmus+ projekta dod iekšējo un ārējo motivāciju pilnveidot sevi un savu profesionalitāti. Dod pozitīvu un negatīvu pieredzi, kas ļauj saprast, kur es kļūdījos, kas man nepieciešams darīt citādāk savā darbā, un kā optimizēt savu darbu. Ja ir mērķis, būs arī risinājums.